مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اولین محموله کروکودیل‌های پرورشی که وارد کشور شده به زودی به تنها واحد پرورش کروکودیل خراسان رضوی در منطقه مُلک آباد، در حد فاصل مشهد نیشابور، منتقل می‌شود.

واردات کروکودیل به کشور برای ایجاد ارزش صادراتی است

به گزارش قدس آنلاین، مجید طاهرپور در خصوص واردات محموله کروکودیل‌های پرورشی به استان اظهار کرد: محموله کروکودیل‌های پرورشی با شرایط خاصی وارد کشور شده و قرار است در محیط آماده شده برای نگهداری آزادسازی شوند.

وی افزود: این ۸۰ سر کروکودیل پرورشی به صورت اولین محموله وارداتی از کشور مالزی وارد تهران شده که به زودی برای پرورش و تکثیر به تنها مزرعه پرورش کروکودیل واقع در مشهد منتقل خواهد شد.  

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از آنجایی که پوست و گوشت کروکودیل دارای ارزش صادارتی بوده و درآمد فراوانی ایجاد می‌کند، این محموله از کروکودیل‌ها در نخستین مرحله به واحد پرورش کروکودیل خراسان رضوی منتقل می‌شود.  

وی بیان کرد: این واحد ظرفیت تولید ۳۰۰ تخته پوست کروکودیل دارد و مجوزهای لازم برای انجام این کار را دریافت کرده است. با راه‌اندازی اولین مزرعه پرورش کروکودیل در خراسان رضوی این استان در کشور رتبه خوبی در پرورش این گونه خواهد داشت.

طاهرپور با اشاره به مدت زمان پرورش این گونه افزود: مدت زمان پرورش کروکودیل ۲.۵ تا سه سال است که پس از این مدت پوست این گونه آماده دباغی و صادرات می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از مجموع ۲۴ گونه موجود در دنیا تنها پنج گونه ارزش اقتصادی برای پرورش دارد و اینکه کروکودیل پوزه‌کوتاه بومی ایران، ارزش اقتصادی چندانی برای صادرات ندارد، هدف از واردات این محموله ایجاد ارزش صادراتی بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از میان این پنج گونه پرورش گونه کروکودیل آسیای جنوب شرقی(تایلندی) در ایران انجام می‌شود که طول آن به هفت متر نیز می‌رسد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.